Mission

Foreningen Bofællesskab.dk skal udvikle og koordinere indsatser for bofællesskaberne i Danmark og arbejde for at skabe bedre muligheder for styrkelse og udbredelse af bofællesskaber.

Foreningen skal etablere og udvikle ekspertise, som kan bistå både de bofællesskaber, der er på vej, og de allerede etablerede. Den skal beskæftige sig med hele spektret af bofællesskaber, fra de selvgroede til de developerdrevne - lige fra de kollektivt ej de til de udlejede og de privatejede.

Foreningen skal skabe kontakt til netværk og organisationer i ind- og udland, som kan styrke samarbejdet om at støtte bofællesskabsbevægelsen generelt.

Foreningen skal bidrage til øget bevidsthed om de aktuelle miljømæssige, økonomiske og sociale udfordringer og muligheder i relation til fællesskabsorienterede boformer og anerkender FN’s 17 verdensmål som en del af foreningens virke.

Bliv medlem

Ønsker du at melde dig ind i Foreningen Bofællesskab.dk, finder du den medlemstype, der passer til dit behov lige her.

Bliv frivillig i Bofællesskab.dk

Vil du gøre en forskel i en almennyttigt forening, der understøtter og fremmer fællesskabsorienterede boformer i Danmark?